De wachtlijsten voor hulp en begeleiding voor mensen met autisme zijn vaak erg lang. Intussen staan velen er alleen voor. Met heel wat vragen. Soms in erg moeilijke situaties.


Vaak helpt het al veel om je verhaal te kunnen doen aan iemand die je begrijpt en serieus neemt. Wij willen graag naar je luisteren en samen met jou nadenken over je situatie. Volledig gratis en vrijblijvend!

Naast het Inloophuis Autisme en de Auti-ouders Praatgroep bieden wij je de mogelijkheid om met een of twee van onze vrijwilligers persoonlijk in gesprek te gaan. We spreken samen af waar en wanneer dit kan plaatsvinden. Wij kunnen ook via Skype, Messenger of chat communiceren. Stuur ons een berichtje via de contactpagina en we nemen contact met je op om het verdere praktische verloop af te spreken.

Of boek nu meteen een gesprek: www.fb.com/autismehulp.be/book.

Wij garanderen volledige discretie: jouw verhaal en persoonsgegevens worden als strikt vertrouwelijk behandeld en worden in geen enkel geval aan derden doorgegeven.

Wat mag je verwachten?

Wij bieden je in de eerste plaats een luisterend oor. Je kan tegen ons je verhaal doen, je twijfels en zorgen rond autisme delen. Wij zijn echter nog studenten en geen gediplomeerde therapeuten en hebben niet overal een antwoord op.  We beloven geen pasklare oplossingen. Dat is overigens sowieso niet mogelijk want iedere persoon met autisme is uniek. Maar we willen wel samen met jou nadenken over je situatie en eventueel suggesties doen vanuit onze kennis en ervaring. Je komt pas tot oplossingen door zelf ideeën uit te proberen. Door je situatie te bespreken kan je tot nieuwe inzichten komen en daar kunnen wij dus wel een rol in spelen. En het is gratis!


Met het oog op duidelijke afspraken en transparantie vragen wij elke deelnemer aan de individuele gesprekken om vooraf een geïnformeerde toestemming in te vullen en te ondertekenen. Klik hier om dit document te downloaden.


Na afloop van de gesprekken vragen wij ook om een korte evaluatie in te vullen, zodat wij uit elk gesprek zo veel mogelijk kunnen leren.